دارای نماد اعتماد وزارت صمت

44287287 – 44287244 – 09121022495 مهندس صادقی

تولید، تامین و پخش کالا و مصالح ساختمانی

ابزار آلات ساختمانی

ابزار آلات ساختمانی به منظور تخریب، برش کاری، سوراخ کاری، میخ کوبی و جوشکاری

بروزرسانی مطلب در
مهندس صادقی

مدیرعامل شرکت ساختمانی صاد
کارشناس ارشد مهندسی سازه - عمران
عضو سازمان نظام مهندسی تهران با 20 سال سابقه اجرایی

عنوان مطالب مقاله ابزار آلات ساختمانی

ابزار آلات ساختمانی تخریب

هیلتی یا چکش تخریب یکی از مهمترین ابزار آلات ساختمانی به منظور تخریب است که در انواع توان و قدرت تخریب یا وزن دستگاه متناسب با نوع کاربرد آن تولید و به فروش میرسد. از هیلتی یا چکش تخریب به منظور تخریب بتن و یا دوغاب و ملات ماسه سیمان استفاده میشود و به همین دلیل برخی به آن بتن کن نیز میگویند. در بازار ایران شرکت های مختلفی اقدام به تولید و فروش انواع هیلتی متناسب با کاربرد و نیاز خریدار میکند. اولین مسئله ای که پیش از خرید هیلتی باید به آن توجه کرد تناسب نوع کار و هیلتی مناسب آن است. با توجه به اینکه هرچه توان دستگاه بیشتر شود وزن آن نیز بیشتر میشود باید این مطلب را در نظر داشت که ابزار برقی تخریب ساختمان با نوع تخریب باید متناسب باشد. به عنوان مثال استفاده از ابزار آلات ساختمانی تخریب مانند هیلتی یا چکش تخریب برای تخریب دیوار اجرا شده با بلوک سفالی و یا دیوار پیش ساخته گچی نیاز به ابزار تخریب سبک دارد و میتوان در این مورد از هیلتی 11 کیلویی پی ام استفاده کرد. اما در شرایطی که دیوار از مصالح مقاوم مانند بتن و یا دوغاب ماسه سیمان ساخته شده باشد باید از چکش تخریب با توان بالاتر و سنگین تر استفاده شود. برای تخریب بتن و یا دوغاب سیمان میتوان از انواع هیلتی 17 کیلویی و با توان بیشتر استفاده کرد. در صورتی که برای تخریب سبک دیوار از ابزار آلات ساختمانی تخریب سنگین و یا با توان بالاتر استفاده شود کارگر ساختمانی از نگهداری آن خسته میشود و این امر ممکن است منجر به صدمه جانی به خود کارگر و یا سایر افراد موجود در کارگاه ساختمانی شود. همچنین در شرایطی که برای تخریب دیوار سنگین و مقاوم از هیلتی و یا چکش تخریب سبک و با توان کم استفاده شود ممکن است فشار بالای وارده به دستگاه منجر به سوختن موتور برقی دستگاه شود. مهمترین فاکتور در قیمت هیلتی توان دستگاه و همچنین کارخانه سازنده آن است. در ایران برخی از کارخانجات اقدام به تولید ابزار آلات ساختمانی تخریب ساختمان میکند که عمده لوازم و وسایل آن وارداتی از کشور چین است. همچنین برخی از واردکنندگان ابزار آلات ساختمانی تخریب اقدام به واردات مستقیم از کشور چین میکند. معروفترین دستگاه چکش تخریب وارداتی در ایران از کشور چین برند شرکت پی ام آنکور با برند PM Anchor است که به دلیل قیمت اقتصادی و همچنین کیفیت قابل قبول این دستگاه از ابزار آلات ساختمانی تخریب ساختمان پر فروش در ایران محسوب میشود. همچنین هیلتی توسن با برند TOSAN نیز یکی از بهترین دستگاه های وارداتی از کشور چین است با یکسال گارانتی تمام قطعات در فروشگاه ساختمانی صاد به فروش میرسد.

ابزار آلات تخریب ساختمان

ابزار آلات ساختمانی سوراخ کاری

جهت دریل کاری Drilling و سوراخ کاری از ابزار آلات ساختمانی سوراخ کاری از انواع دستگاه دریل یا پیچ گوشتی برقی متناسب با نوع کاربرد آن استفاده میشود. دریل هم در منزل برای کارهای کوچک ساختمانی و همچنین در کارگاه های صنعتی و ساختمانی به منظور سوراخ کاری کاربرد دارد. دریل خانگی معمولاً برای سوراخ کاری دیوار گچی و یا سقف ساختمان جهت نصب تجهیزات دکوراسیون ساختمانی استفاده میشود. همچنین از ابزار آلات ساختمانی سوراخ کاری در کارگاه های ساختمانی معمولاً جهت سوراخ کاری بتن به منظور عبور تاسیسات برقی و یا مکانیکی استفاده میشود. دریل خانگی معمولاً توان و نیرو کمتری در مقایسه با انواع دریل بتن کن دارد. همچنین سر مته آن در مقایسه با دریل صنعتی باریک تر و کوچکتر است. دریل خانگی معمولاً به صورت دریل شارژی و با باطری لیتیومی تولید و به فروش میرسد در حال که دریل صنعتی مستقیماً به برق شهری 220 ولت وصل میشود و توان آن در مقایسه با ابزار آلات ساختمانی سوراخ کاری شارژی بسیار بیشتر است. در صورتی که از دریل و سر مته متناسب با نوع کاربری آن استفاده نشود در اثر فعالیت سوراخ کاری سر مته بیش از حد گرم میشود و اصطلاحاً سر مته میسوزد. یا در صورتی که بیش از توان دستگاه از دستگاه کار کشیده شود فشار بیش از حد به موتور دستگاه منجر به سوختن دستگاه خواهد شد. دریل در برخی از کارخانه های داخل ایران تولید و به فروش میرسد اما عمده وسایل آن وارداتی از کشور چین است. یکی از پر فروش ترین برندهای داخل ایران دریل پی ام است که با توجه به قیمت مناسب آن و همچنین گارانتی یکساله و کیفیت بالای ساخت دستگاه در خرید آن کاملاً اقتصادی و مقرون به صرفه است. یکی از نکاتی که پیش از خرید ابزار آلات ساختمانی سوراخ کاری در بازار باید به آن توجه کرد جدا از اطمینان از صحت و سلامت دستگاه و گارانتی اصلی شرکت پی ام آنکور پکیج اصلی کارخانه است. متاسفانه برخی از فروشندگان پکیج اصلی کارخانه را باز کرده و با برداشتن برخی از وسایل داخلی پکیج اصلی شرکت دریل پی ام را با قیمت پایین تری به فروش میرسانند. همچنین وسایل داخل پکیج اصلی را نیز جداگانه به مشاری به فروش میرسانند. فروشگاه ساختمانی صاد پکیج اصلی کارخانه را با یکسال گارانتی اصلی شرکت PM در ایران به فروش میرود.

ابزار آلات سوراخ کاری ساختمان

ابزار آلات ساختمانی برش کاری

فرز یا سنگ فرز یکی از ابزار آلات ساختمانی برش کاری است که در صنعت ساختمان به منظور برش کاری انواع آرماتور و میلگرد و همچنین سایر مصالح قابل برش مانند سنگ و سرامیک استفاده میشود. فرز یا سنگ فرز از سه بخش بدنه دستگاه، سنگ فرز و صفحه محافظ تشکیل شده است. با توجه به کاربرد فرز یا سنگ فرز در ساختمان به سه دسته اصلی فرز کوچک یا مینی فرز، فرز متوسط و فرز بزرگ یا فرز آهنگری تقسیم میشود. از دستگاه فرز کوچک و یا مینی فرز به منظور برش میلگرد با قطر کم و همچنین برش مصالح ساختمانی سبک مانند کاشی استفاده میشود. همچنین از ابزار آلات ساختمانی برش کاری با تعویض سنگ برش به سنگ پرداخت میتوان از دستگاه فرز جهت پرداخت سطوح فلزی و یا مشابه آن استفاده کرد. دستگاه فرز متوسط که تقریباً پرکاربرد ترین ابزار برقی برش کاری در ایران محسوب میشود برای برش انواع سنگ و سرامیک و همچنین میلگرد و مصالح ساختمانی قابل برش و پرداخت استفاده میشود. البته باید در نظر داشت که برش کاری سنگ گرانیت و یا سرامیک پرسلان با دستگاه فرز متوسط باعث فشار بیش از حد به دستگاه میشود که این امر ممکن است باعث فشار بیش از حد به دستگاه شود. همچنین دستگاه فرز بزرگ پی ام که در ایران به سنگ فرز اهنگری پی ام و یا سنگ فرز سنگ بری پی ام مشهور است برای برش کاری سنگین در صنعت ساختمان کاربرد دارد. متناسب با نوع برش کاری ابزار آلات ساختمانی برش کاری باید انتخاب شود و قطر و نوع صفحه برش نیز متناسب با مصالحی که قرار است مورد برش کاری قرار گیرد باید انتخاب شود. به عنوان برای برش سنگ گرانتی و یا سرامیک پرسلان از انواع سنگ فرز گرانیت بر استفاده شود. همچنین برای برش کاری انواع فلزات مانند پروفیل فولادی یا میلگرد از سنگ فلز آهن بر استفاده میشود. در صورتی که نیاز به پرداخت سطوح فلزات باشد از سنگ ساب یا پرداخت استفاده میشود و همچنین برای زدودن سطح آهن از انواع زنگ زدگی از صفحه سیمی استفاده میشود. فرز پی ام یکی از پرفروشترین انواع ابزار آلات ساختمانی برش کاری در بازار ایران است و با توجه به کیفیت ساخت بالا و قیمت اقتصادی آن در بازار فروش زیادی دارد. فروشگاه ساختمانی صاد پکیج اصلی دستگاه فرز ساخت شرکت پی ام را با یکسال گارانتی اصلی به فروش میرود.

ابزار آلات برش کاری ساختمان

ابزار آلات ساختمانی میخ کوبی

برای میخ کوبی در دیوار و یا سقف معمولاً از دستگاه میخ کوب و پمپ باد استفاده میشود. ابزار آلات ساختمانی میخ کوبی به منظور نصب دیوارپوش و همچنین تجهیزات دکوراتیو آویزی کاربرد دارد. پمپ باد آنکور یکی از پر فروش ترین انواع پمپ باد در بازار ایران است. پمپ باد در دو نوع پمپ باد بی صدا و پمپ باد موتوری تولید و به فروش میرسد. از پمپ باد بی صدا معمولاً برای میخ کوبی سبک استفاده میشود و در سه ظرفیت 12 لیتر و 30 لیتر و 50 لیتر تولید میشود. برای میخ کوبی و همچنین استفاده های صنعتی از ابزار آلات ساختمانی میخ کوبی متناسب با کاربرد آن استفاده میشود. پمپ باد موتوری با ظرفیت مخزن 50 لیتر و قدرت موتور 2000 وات یکی از قوی ترین انواع پمپ باد برای مصارف صنعتی و ساختمانی در ایران است. یکی از نکاتی که پیش از خرید پمپ باد باید به آن توجه کرد این است که دستگاه مورد نظر دارای فیلتر رطوبت گیر باشد. همچنین مجهز بودن دستگاه به شیر تخلیه منبع یکی از مهمترین فاکتورهایی است که پیش از خرید ابزار آلات ساختمانی میخ کوبی باید به آن توجه کرد. برای کارهای میخ کوبی سبک و برای مصارف خانگی میتوان از پمپ باد با ظرفیت کمتر و برای مصارف صنعتی و ساختمانی باید از پمپ باد با توان موتور بالاتر و همچنین ظرفیت مخزن بیشتر استفاده کرد. هرچه ظرفیت منبع پمپ باد بیشتر باشد به همان نسبت نیز وزن دستگاه و همچنین قیمت پمپ باد بیشتر است. به عنوان مثال پمپ باد با ظرفیت مخزن 12 لیتر در حدود 18 کیلوگرم وزن دارد و دستگاه با مخزن 50 لیتری وزنی در حدود 42 کیلوگرم است. پیش از خرید ابزار آلات ساختمانی میخ کوبی با توجه به نوع کاربری آن و همچنین سهولت در حمل و نقل آن اقدام به خرید دستگاه کرد.

ابزار آلات میخ کوبی ساختمان

ابزار آلات ساختمانی جوشکاری

به منظور جوشکاری قطعات فلزی به یکدیگر از دستگاه جوشکاری در صنعت ساختمان استفاده میشود. ابزار آلات ساختمانی جوشکاری یکی از پرکاربرد ترین انواع ابزار آلات ساختمانی در کارگاه است. به منظور اتصال از نوع جوش قطعات فلزی به یکدیگر از دو نوع دستگاه جوش متناسب با نوع جوشکاری استفاده میشود. دستگاه جوش قابل حمل یا پرتابل معمولاً برای جوشکاری سبک و دستگاه جوش روغنی برای استفاده مداوم در کارگاه ساختمانی و برای جوشکاری اسکلت فلزی استفاده میشود. یکی از مهمترین نکاتی که پیش از خرید دستگاه جوشکاری و در کل ابزار آلات ساختمانی جوشکاری باید به آن توجه کرد حداکثر آمپر دستگاه است. با توجه به اینکه هر چه عمق جوشکاری بیشتر شود و یا اینکه ضخامت ورق فلزی بیشتر باشد برای جوش و ذوب فلز نیاز به آمپر بالاتری است. از این رو برای کارهای سنگین تر فلزی و همچنین اسکلت کاری ساختمان توصیه میشود از دستگاه جوش با آمپر بالا استفاده شود. استفاده از دستگاه جوشکاری با آمپر پایین برای جوشکاری قطعات ضخیم منجر به کاهش عمق نفوذ جوش در قطعات شده که این مسئله از دیدگاه مهندس ناظر جوش ساختمان مردود است. دستگاه جوش آنکور به دلیل قیمت اقتصادی و همچنین کیفیت ساخت بالای آن یکی از پر کاربرد ترین انواع ابزار آلات ساختمانی جوشکاری در ایران است. دستگاه جوش مدل 250A آنکور که در حال حاضر پرفروش ترین دستگاه جوش در بازار ایران است دارای دو ولوم IGBT و همچنین خروجی 160 آمپری است. وزن این دستگاه در حدود 4 کیلوگرم است و به آسانی قابل حمل در پروژه های ساختمانی است و همچنین توان ذوب الکترود این دستگاه در حالت دائم 3 و در حالت منقطع 4 است. با توجه به قیمت اقتصادی دستگاه جوش آنکور در مقایسه با سایر برندهای موجود در بازار خرید آن کاملاً مقرون به صرفه است. همچنین دستگاه جوش رونیکس با برند Ronix نیز به دلیل کیفیت بالای ساخت آن و همچنین موتور اینورتر آن یکی از پر فروش ترین انواع ابزار آلات ساختمانی جوشکاری در بازار ایران است. اینورتر 200 آمپر رونیکس مجهز به ترمو سوییچ و موتور کم مصرف اینورتر و قابلیت تنظیم قوس الکتریکی ARC Force میباشد. فروشگاه ساختمانی صاد فروش دستگاه جوش اینورتر رونیکس با یکسال گارانتی اصلی شرکتی را دارد.

ابزار آلات جوشکاری ساختمان

لیست قیمت ابزار آلات ساختمانی

لیست قیمت ابزار آلات ساختمانی بر اساس هر عدد درج شده است

  • قیمت ابزار آلات تخریب ساختمان 8,300,000 تومان
  • قیمت ابزار آلات سوراخ کاری ساختمان 1,192,500 تومان
  • قیمت ابزار آلات برش کاری ساختمان 3,900,000 تومان
  • قیمت ابزار آلات میخ کوبی ساختمان 6,940,000 تومان
  • قیمت ابزار آلات جوشکاری ساختمان 4,000,000 تومان
سوالات متداول ابزار آلات ساختمانی
پرسش و پاسخ و پرسش ابزار آلات ساختمانی
تعداد پرسش و پاسخ : 4

4 پاسخ

  1. سلام لیست قیمت کامل ابزار ساختمانی را چطور میتوانم داشته باشم؟

    1. سلام.. لیست قیمت ابزار آلات ساختمانی در سایت به روز است. شما میتوانید از قیمت منو و در بخش ابزار و ماشین آلات به لیست قیمت به روز ابزار آلات ساختمانی دسترسی داشته باشید. همچنین در صورتی که نیاز به مشاوره بیشتر دارید لطفاً از طریق پیامرسان واتساپ، روبیکا یا ایتا با شماره 09121022495 مهندس صادقی در تماس باشید.

  2. سلام لطفاً لیست قیمت ابزار آلات ساختمانی موجودی و قیمت همکار را برای من بفرستید

    1. سلام.. در حال حاضر در سایت فروشگاه ساختمانی صاد و در بخش منوی سایت ( دسته بندی کالا )، در بخش ابزار و ماشین آلات میتوانید قیمت به روز انواع ابزار آلات ساختمانی را مشاهده کنید. تمامی انواع ابزار آلات ساختمانی همراه با مشخصات و قیمت در سایت موجود است. برای دریافت لیست قیمت انواع ابزار آلات ساختمانی و دریافت کاتالوگ مشخصات فنی و لیست قیمت همکار و مشاوره بیشتر و همچنین کسب اطلاعات مهندسی از طریق پیامرسان واتساپ، روبیکا و یا ایتا با شماره 09121022495 مهندس صادقی در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *