دارای نماد اعتماد وزارت صمت

44287287 – 44287244 – 09121022495 مهندس صادقی

تولید، تامین و پخش کالا و مصالح ساختمانی

آرماتور چیست؟ استاندارد و سایز آرماتور کدام است؟

آرماتور چیست؟ استاندارد در انواع سایز آرماتور کدام است؟ فروش آرماتور به سراسر ایران

بروزرسانی مطلب در
مهندس صادقی

مدیرعامل شرکت ساختمانی صاد
کارشناس ارشد مهندسی سازه - عمران
عضو سازمان نظام مهندسی تهران با 20 سال سابقه اجرایی

عنوان مطالب مقاله آرماتور

آرماتور چیست؟

میلگرد که به آرماتور و یا Reinforcement Bar شناخته میشود و در سازه عموماً به عنوان تقویت ضعف کششی بتن به کار میرود. با توجه به اینکه مقاومت کششی بتن بسیار ضعیف است در مقاوم سازی قطعات بتنی از آرماتور استفاده میشود. معمولاً آرماتور از دو روش نورد سرم و نورد گرم تولید میشود. آرماتور دو نوع ساده و آجدار تولید و به فروش میرسد. آرماتور فاقد آج که با نماد A1 مشخص میشود و آرماتور بدون آج که به عنوان آرماتور نرم نیز شناخته میشود مطابق با مقررات ملی ساختمان ایران در اجزای سازه ای غیر قابل استفاده است. با توجه به اینکه آرماتور بدون آج گیرایی با بتن ندارد و میان بتن و آرماتور درگیری ایجاد نمیشود در زمان اعمال نیروی کششی المان دچار کاهش مقاومت میشود که این مسئله از نظر سازه ای مورد قبول نیست. از این رو مطابق با مبحث نهم مقررات ملی ساختمان ایران استفاده از آرماتور بدون آج در سازه های بتنی غیر مجاز است. نوع دیگری از آرماتور تولیدی در کارخانه های ایران آرماتور آجدار است که با نماد A2 و A3 و A4 مشخص میشود. با توجه به مقاومت نهایی آرماتور تیپ آرماتور نیز مشخص میشود. همچنین برای تشخیص سریع تیپ آرماتور در کارگاه نوع آج با یکدیگر متفاوت است. به عنوان مثال آرماتور تیپ A2 با آج اسپیرال و آرماتور A3 با آج جناغی تولید میشود. معمولاً با توجه به طراحی سازه بتنی یا طراحی و اجرای سقف تیرچه بلوک مقاومت آرماتور نیز تعیین میشود و در جدول لیستوفر نمره آرماتور و همچنین تیپ آن تعیین میگردد.

فایل صوتی آرماتور چیست؟

آرماتور به دو روش نورد سرد و نورد گرم تولید میشود. در روش نورد سرد قطعه آرماتور با مقطع مربع مابین غلتک قرار میگیرد و با استفاده از نیروی غلتک به مقطع دایره و به صورت آرماتور تولید میشود. اما در روش نورد گرم آرماتور ابتدا به درجه حرارت بالا میرسد و سپس تغییر فرم میدهد. کارخانه ذوب آهن اصفهان بزرگترین تولید کننده آرماتور آجدار در ایران است و معمولاً قیمت آرماتور در ایران نیز با توجه به تولیدات پایه این کارخانه محاسبه میشود. کارخانه های زیادی در ایران اقدام به تولید آرماتور میکند که از بزرگترین آنها میتوان به آرماتور نیشابور و میانه اشاره کرد. یکی از عواملی که در تعیین قیمت میلگرد در بازار ایران تأثیرگذار است نوسان قیمت جهانی فولاد است. با توجه به اینکه قیمت فولاد جهانی است قیمت آرماتور نیز مطابق با قیمت جهانی و نرخ ارز در بازار ایران دچار نوسان است. قیمت آرماتور در بازار ایران نیز معمولاً به صورت روزانه و متناسب با نرخ جهانی فولاد و قیمت ارز تعیین میشود. فروشگاه ساختمانی صاد با عرضه انواع آرماتور در انواع سایز و انواع مقاومت و در سه تیپ موجود در ایران اقدام به فروش آرماتور با حداقل قیمت روزانه و همچنین توزیع آن به سراسر کشور میکند.

انواع میلگرد در ایران

فرق آرماتور و میلگرد چیست؟

میلگرد یا Bar و آرماتور یا Reinforce از نظر مفهومی در مهندسی عمران با یکدیگر متفاوت هستند. فرق میلگرد و آرماتور از نظر تئوری در مجموعه اصطلاحات مهندسی عمران با یکدیگر متفاوت است. میلگرد محصولی فولادی است که در کارخانه از نورد گرم فولاد تولید میشود. آرماتور به عملیات مسلح کردن بتن مطابق نقشه های سازه ای و اجرایی گفته میشود. با توجه به اینکه در محاسبات سازه ای مقاومت کششی بتن صفر در نظر گرفته میشود از این رو با استفاده از میلگرد بتن مسلح میشود. به میلگردی که برای مسلح کردن بتن و افزایش ظرفیت برشی قطعه بتنی استفاده میشود در اصطلاح مهندسی عمران آرماتور گفته میشود. کلمه آرماتور از ریشه فرانسوی Armature وارد زبان فارسی شده است و به همین نام نیز در زبان فارسی مصطلح شده است. آرماتور انواع مختلفی دارد که با توجه به محل استفاده آن و همچنین نوع انتظاری که از آن میرود استفاده میشود. به طور کلی از آرماتور برای افزایش ظرفیت کششی، افزایش ظرفیت برشی و همچنین افزایش مقاومت در برابر انواع تنش حرارتی در قطعات بتنی استفاده میشود. مطابق با مبحث نهم مقررات ملی ساختمان ایران از آرماتور باید در تمامی قطعات بتنی استفاده شود و تمامی قطعات بتنی مانند دیوار برشی، تیر و ستون بتنی و فونداسیون بتنی باید به وسیله میلگرد مسلح شود.

مشخصات فنی آرماتور در محاسبات سازه ای عبارت است از :

  • خواص الاستیکی آرماتور

  • ضریب انبساط حرارتی

  • همسان گردی یا ایزوتوپی

  • پیوستگی یا طول مهاری آرماتور

  • مقاومت در برابر سایش

  • ظرفیت کششی و حد تنش تسلیم و گسیختگی میلگرد

میلگرد سه نوع میله، کابل و مش تولید و به فروش میرسد. متناسب با محل مصرف میلگرد میتوان از هر کدام با محاسبات سازه ای استفاده کرد. همانگونه که ذکر شد فرق میلگرد با آرماتور در محل مصرف آن متناسب با نقشه های اجرایی و محاسبات سازه ای است. میلگرد در کارخانه به صورت شاخه 12 متری و با سطح مقطع دایره ای تولید میشود. به قطر دایره سطح مقطع میلگرد در اصطلاح نمره میلگرد و یا سایز میلگرد گفته میشود. با توجه به اینکه هر چه قطر میلگرد بیشتر شود به تبع آن ظرفیت کششی میلگرد نیز افزایش پیدا میکند. همچنین هرچه سایز میلگرد بالاتر میرود وزن هر شاخه از آن نیز بیشتر میشود. با توجه به اینکه قیمت آرماتور و قیمت میلگرد به صورت کیلوگرمی استعلام میشود هرچه سایز میلگرد بالاتر رود قیمت آن نیز افزایش پیدا میکند. در اجرای بتنی سازه ای معمولاً از آرماتور طولی و بدون خم و برش به منظور افزایش ظرفیت کششی استفاده میشود. همچنین برای افزایش ظرفیت برشی مخصوصاً در تیر و ستون بتنی و دیوار برشی از خاموت استفاده میشود. خاموت نوعی آرماتور با سایز کمتر از آرماتور طولی است که نقش افزایش ظرفیت برشی اجزای بتنی و همچنین هماهنگی عملکردی بین میلگردهای طولی را بر عهده دارد. خاموت به آرماتور طولی با استفاده از سیم آرماتور بندی متصل میشود. همچنین از انواع آرماتور با سایز پایین به منظور مهار تنش های حرارتی بر اجزای بتنی و همچنین جلوگیری از ترک خوردن قطعات بتنی در مقابل انبساط و انقباض استفاده میشود. آرماتور 6 به صورت کلافی در کارخانه تولید میشود و عمده مصرف آن در ساختمان به عنوان آرماتور حرارتی است.

فرق آرماتور و میلگرد چیست؟

سایز بندی آرماتور تولیدی در ایران

آرماتور در کارخانه تولید آهن در انواع سایز و آج و متناسب با مصرف آن در صنعت ساختمان ایران تولید میشود. در ایران پایین ترین سایز آرماتور 6 است که به صورت آج و مفتولی تولید و به فروش میرسد. از آرماتور 6 مفتولی معمولاً به عنوان آرماتور حرارتی در سازه سقف تیرچه بتنی و یا تیرچه کرومیت استفاده میشود. با توجه به اینکه این آرماتور فاقد آج میباشد درگیری آن با بتن حداقل است و از این نظر فقط به عنوان آرماتور حرارتی باید استفاده شود. آرماتور حرارتی به منظور جلوگیری و کنترل ترک بتن در زمان انبساط و انقباض ناشی از نوسان حرارت سقف کاربرد دارد. در ایران آرماتور با سایز 6 تا آرماتور در سایز 36 تولید و به فروش میرسد. شاید بتوان پر استفاده ترین آرماتور در بازار ایران را آرماتور 16 نام برد. با توجه به اینکه میلگرد 16 هم در آرماتوربندی ستون و تیر بتنی نقش پر رنگی دارد و معمولاً پر استفاده است تقریباً پر فروشترین سایز آرماتور نیز میباشد. منظور از سایز بندی آرماتور نشان دادن قطر آرماتور است. به عنوان مثال آرماتور 16 میلگردی است که قطر آن 16 میلیمتر یا 1.6 سانتیمتر است. با توجه به اینکه مقاومت نهایی آرماتور مرتبط با سطح مقطع آن است هر چه قطر آرماتور بیشتر باشد مقاومت نهایی آن نیز بالاتر است. بر همین اساس و به عنوان مثال آرماتور 16 در مقایسه با آرماتور 18 مقاومت کمتری دارد البته باید در نظر داشت که در زمان مقایسه توجه به تیپ آرماتور نیز بسیار مهم است و از یک تیپ باید در مقایسه مقاومت نهایی استفاده کرد. قیمت آرماتور 16 در بازار به صورت روزانه و با توجه به نوسان بازار آهن ایران تعیین میشود. یکی از نکاتی که در زمان تعیین جدول لیستوفر آرماتور پیش از اجرای ساختمان باید به آن دقت کرد این است که بهتر است بخش عمده سایز آرماتور یکسان باشد تا در زمان خم و برش در کارگاه برای عوامل اجرایی اشتباهی رخ ندهد. یکی دیگر از انواع آرماتور پر مصرف در صنعت ساختمان آرماتور 14 است. با توجه به اینکه قیمت میلگرد 14 در مقایسه با آرماتور 16 ارزانتر است و با توجه به نوع بارگذاری ساختمان ها در ایران مطابق با مبحث ششم مقررات ملی ساختمان ایران این آرماتور نیز بسیار پر مصرف است. یکی از عمده مصارف آرماتور 14 در ساخت و تولید تیرچه بتنی است. تیرچه بتنی از سه آرماتور اصلی بالایی و پایینی و همچنین آرماتور زیگزاگ تولید میشود. معمولاً در ایران تیرچه بتنی با استفاده از آرماتور 14 ساخته میشود و به فروش میرسد. آرماتور 14 در کارخانه به طول 12 متر تولید میشود و معمولاً در بسته بندی و دارای پلمپ و پلاک مهر و موم باشد. در بازار آهن به هر بسته از بسته آرماتور در اصطلاح بندیل گفته میشود. مطابق با استاندارد کارخانه ذوب آهن اصفهان هر بندیل آرماتور 4700 کیلوگرم و یا به بیان ساده تر 4.7 تن میباشد. با توجه به وزن هر شاخه آرماتور 14 در هر بندیل 313 شاخه موجود است. یکی از نکاتی که باید به آن توجه کرد این است که وزن بندیل آرماتور تولیدی کارخانه ها در ایران با یکدیگر متفاوت است و عمده کارخانه ها به غیر از کارخانه ذوب آهن اصفهان وزن بندیل در حدود 2 تا 2.5 تن دارند. در زمان خرید آرماتور باید به این نکته توجه اساسی کرد.

سایز بندی انواع میلگرد در ایران

آرماتوربندی چیست؟

به عملیات ساختمانی جاسازی انواع میلگرد در قطعات بتنی به منظور افزایش ظرفیت کششی، برشی و حرارتی آرماتوربندی گفته میشود. در واقع مطابق با نقشه های سازه ای و محاسبات مهندسی از آرماتور در بتن به منظور افزایش ظرفیت اجزای بتنی مانند تیر و ستون بتنی، دیوار برشی، فونداسیون و پی ساختمان و سایر قطعات بتنی و با توجه به عیار سیمان نیاز به آرماتوربندی است. با توجه به محل مصرف آرماتور  و همچنین انتظار مهندس محاسب و طراح از عملکرد میلگرد از انواع سایز میلگرد در آرماتوربندی استفاده میشود. به مجموع عملیات برش، خم کاری، جاسازی و پیوند میلگرد ها در هر کدام از اجزای بتنی ساختمان آرماتوربندی گفته میشود. به منظور بستن میلگردها به یکدیگر و آرماتوربندی از سیم گالوانیزه استفاده میشود. حداکثر قطر سیم گالوانیزه 2 میلیمتر است و در صنعت ساختمان نیز به سیم آرماتوربندی شناخته میشود. سیم آرماتوربندی در مقایسه با سیم رابیتس بندی ضخامت بیشتری دارد و با استفاده از انبر به آرماتور گره میخورد. همچنین در پروژه های بزرگ و زمانی که قطر سیم آرماتوربندی زیاد باشد از انبر اتومات با آرمیچر برقی استفاده میشود. یکی از مهمترین نکاتی که پیش از آرماتور باید به آن دقت شود این است که میلگرد باید از هرگونه آلودگی و روغن و همچنین هرگونه زنگ زدگی عاری باشد. پیش از شروع آرماتوربندی باید با استفاده از دستگاه فرز و فرچه سیمی نسبت به رفع هرگونه زنگ زدگی آرماتور اقدام کرد. وجود زنگ زدگی در میلگرد پیش از آرماتوربندی منجر به کاهش شدید مقاومت پیوستگی میلگرد و بتن میشود. با توجه به اینکه آج در میلگرد نقش پیوستگی بین آرماتور و بتن دارد چنانچه میلگرد پیش از آرماتوربندی زنگ زدگی داشته باشد پیوستگی کاهش پیدا میکند که این مسئله ظرفیت قطعه بتنی را به شدت کاهش میدهد. از نقشه خوانی توسط استاد آرماتوربند و راهنمایی مهندس مجری سایز آرماتور مطابق با نقشه تعیین میشود. در صورتی که نیاز به خم و برش کاری باشد با استفاده از دستگاه های خم زن و برش این کار به دقت صورت میگیرد. همچنین پس از اتمام آرماتوربندی باید کلیه ضوابط مطابق با نقشه توسط مهندس مجری کنترل شود و بازدید و تایید نهایی پیش از قالب بندی و بتن ریزی باید توسط مهندس ناظر پروژه انجام شود.

آرماتوربندی چیست؟

قیمت آرماتوربندی چقدر است؟

قیمت آرماتوربندی در ایران معمولاً به صورت کیلویی محاسبه میشود. به بیانی دیگر به ازای هر کیلوگرم میلگرد، دستمزد آرماتوربندی شامل برش، خم کاری، جاگذاری و بستن میلگردها و هزینه های کارگری استعلام میشود. به طور کلی قیمت آرماتوربندی شامل سه آیتم قیمت میلگرد و قیمت سیم آرماتوربندی و دستمزد اجرا میباشد. همچنین سایر هزینه های کارگری و حمل و نقل نیز در قیمت نهایی آرماتوربندی موثر است.معمولاً اکیپ آرماتوربندی شامل استادکار آرماتوربند و کارگران ماهر و آشنا به آرماتوربندی هستند که هزینه دستمزد هر کدام از آنها با توجه به تجربه و سابقه کار و همچنین مهارت آنها متفاوت است. یکی دیگر از نکاتی که باید در محاسبه قیمت آرماتوربندی در نظر گرفت پیچیدگی محلی است که بتن ریزی در آنجا باید انجام شود است. به عنوان مثال آرماتوربندی رمپ ورودی پارکینگ و همچنین دیوار برشی نسبت به تیر و ستون پیچیده تر است و قاعدتاً هزینه دستمزد آن نیز در مقایسه با سایر اجزای سازه ای بتنی نیز بیشتر است. معمولاً با توجه به سایز دیوار و رمپ و همچنین سایز تیر و ستون و سختی محل اجرا قیمت آرماتوربندی بر اساس هر کیلوگرم از میلگرد تعیین میشود. همچنین برخی از استادکاران آرماتوربند به صورت متری قیمت میدهند که البته در ایران این مورد خیلی مرسوم نیست و در برخی از شهرها قیمت آرماتوربندی به این صورت اعلام میشود. یکی از مواردی که در هزینه دستمزد آرماتوربندی به صورت کیلویی باید در نظر داشت این است که چنانچه سایز میلگرد کمتر از 18 باشد قیمت اندکی نسبت به حالتی که سایز میلگرد بیشتر از 18 باشد بیشتر است. با توجه به اینکه حجم آرماتور بندی در این شرایط از نظر وزنی افزایش چشمگیری پیدا میکند قیمت آرماتوربندی در هر کیلوگرم متناسب با عرف اندکی افزایش کاهش پیدا میکند. به عنوان مثال اگر سایز میلگرد ها کمتر از 18 باشد قیمت هر کیلو آرماتور بندی 8 هزار تومان است. اگر سایز میلگرد ها بیشتر از 18 باشد دستمزد حدود 5 هزار تومان است. همچنین قیمت آرماتوربندی تیر و ستون بتنی نیز به ازای هر متر طول در حدود 500 هزار تومان در است. یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار در قیمت نهایی آرماتوربندی نحوه اتصال میلگردها به یکدیگر است. اگر از روش سنتی طول میلگرد مهتری استفاده شود قیمت ثابت است اما چنانچه از روش های نوینی مانند کوپلر و یا جوش برای اتصال میلگرد ها به یکدیگر استفاده شود قیمت آرماتوربندی افزایش خواهد داشت.

قیمت آرماتوربندی چقدر است؟

استاندارد وزن و ابعاد آرماتور

آرماتور تولیدی در کارخانه‌ها ایران مطابق با استاندارد اشتال STAHLBAU PROFILE تولید میشود. جدول اشتال معتبرترین جدول وزنی و ابعادی آرماتور در سطوح دانشگاهی است که عملاً معیار طراحی سازه های بتنی و تعیین سایز آرماتور در ایران است. به عنوان مثال مطابق با جدول اشتال آرماتور 18 معادل 2.54 سانتیمتر مربع سطح مقطع دارد و وزن آن در هر متر از طول میلگرد 18 معادل 2 کیلوگرم در هر متر است. با توجه به اینکه طول هر شاخه آرماتور 18 معادل 12 متر است از این رو وزن هر شاخه از آرماتور سایز 18 معادل 24 کیلوگرم است. استاندارد آرماتور مطابق با جدول اشتال برای مصارف عمومی مطابق با استاندارد DIN EN 10060 انتشار یافته در فوریه 2004 است. معمولاً معیار محاسبات سایز بندی و وزن و ابعاد آرماتور در ایران جدول اشتال است. آرماتور تولیدی در کارخانه ذوب آهن اصفهان مطابق با استاندارد روسی GOST 5781 است که مطابق با این استاندارد که آرماتور تیپ A1 از نوع بدون آج دارای تنش جاری شدن 2300 کیلوگرم بر سانتیمتر مربع و تنش گسیختگی 3800 کیلوگرم بر سانتیمتر مربع و تغییر شکلی نسبی 25 درصد از طول پیش از گسیختگی دارد. همچنین آرماتور تیپ A2 از نوع آجدار دارای تنش جاری شدن 3000 کیلوگرم بر سانتیمتر مربع و تنش گسیختگی 5000 کیلوگرم بر سانتیمتر مربع و تغییر شکلی نسبی 19 درصد از طول پیش از گسیختگی دارد. همچنین آرماتور تیپ A3 از نوع بدون آج دارای تنش جاری شدن 4000 کیلوگرم بر سانتیمتر مربع و تنش گسیختگی 6000 کیلوگرم بر سانتیمتر مربع و تغییر شکلی نسبی 14 درصد از طول پیش از گسیختگی دارد. آیین نامه بتن ایران که به اختصار آبا شناخته میشود تحت عنوان مبحث نهم مقررات ملی ساختمان ایران برای تمام سایزهای آرماتور موجود مانند میلگرد 12 توصیه میکند که مقاومت تسلیم آرماتور در اعضای قاب‌های مقاوم در برابر زلزله، نباید بیشتر از 400 مگا پاسکال در نظر گرفته شود. با توجه به اینکه آرماتور 12 به عنوان خاموت تیر بتنی و همچنین آرماتور تنگ ستون بتنی بسیار پر مصرف است و با توجه به سادگی در خم و برش آن الزاماً باید مطابق با آیین نامه آبا و مقررات ملی ساختمان تولید شود. همچنین سازمان ملی استاندارد ایران به شماره 3132 از نظر مقاومت تسلیم آرماتور در 4 رده مقاومتی S240 با مقاومت تسلیم 2400 کیلوگرم بر سانتیمتر مربع و S340 با مقاومت تسلیم 3400 کیلوگرم بر سانتیمتر مربع و S400 با مقاومت تسلیم 4000 کیلوگرم بر سانتیمتر مربع و S500 با مقاومت تسلیم 5000 کیلوگرم بر سانتیمتر مربع تقسیم بندی میگردد. استاندارد ملی ایران بر اساس استانداردهای مرجع اروپا EN، آلمان DIN، ژاپن GIS، آمریکا ASTM و استاندارد جهانی ISO است.

استاندارد میلگرد تولیدی در ایران

لیست قیمت آرماتور

قیمت آرماتور بر اساس هر کیلوگرم درج شده است

  • قیمت آرماتور 8

    27,500 تومان
  • قیمت آرماتور 10

    27,500 تومان
  • قیمت آرماتور 12

    27,500 تومان
  • قیمت آرماتور 14

    27,500 تومان
  • قیمت آرماتور 16

    27,500 تومان
  • قیمت آرماتور 18

    27,500 تومان
  • قیمت آرماتور 20

    27,500 تومان
  • قیمت آرماتور 22

    27,500 تومان
  • قیمت آرماتور 25

    27,500 تومان
سوالات متداول انواع آرماتور
پرسش و پاسخ انواع آرماتور
تعداد پرسش و پاسخ : 8

8 پاسخ

  1. سلام مهندس برای گچکاری سقف و راویز بندی از چه نمره آرماتور باید استفاده شود؟

    1. سلام.. معمولاٌ برای رابیتس بندی سقف پیش از گچ کاری از آرماتور 8 و 10 استفاده میشود. با توجه به ضخامت گچ کاری سقف و همچنین نحوه آویز گیری و ساپورت گیری میتوان از هرکدام از انواع آرماتور با سایز 8 و سایز 10 استفاده کرد. استفاده از آرماتور سایز 6 بدون آج به منظور رابیتس بندی سقف توصیه نمیشود. آرماتور سایز 6 به صورت کلافی به فروش میرسد و استحکام کافی را برای ساپورت گیری سقف ندارد. در صورتی که نیاز به مشاوره بیشتر دارید لطفاً از طریق پیامرسان واتساپ، روبیکا یا ایتا با شماره 09121022495 مهندس صادقی در تماس باشید.

  2. سلام آرماتور ۱۲ قیمت چند هست و چطور میتوانم برای خرید اقدام کنم؟

    1. سلام.. در حال حاضر در سایت فروشگاه ساختمانی صاد و در بخش منوی سایت ( دسته بندی کالا )، در بخش مصالح ساختمانی و سپس آهن میتوانید قیمت به روز انواع آرماتور را مشاهده کنید. تمامی انواع سایز آرماتور همراه با مشخصات و قیمت در سایت موجود است. برای دریافت لیست قیمت آرماتور و قیمت کارخانه های تولید کننده آرماتور و دریافت مشخصات فنی آرماتور و مشاوره بیشتر و همچنین کسب اطلاعات فنی از طریق پیامرسان واتساپ، روبیکا و یا ایتا با شماره 09121022495 مهندس صادقی در تماس باشید.

  3. سلام قیمت آرماتور در سایت به روز است؟ چطور باید خرید کنم؟

    1. سلام.. بله قیمت آرماتور در سایت برای سایز های مختلف به روز است. برای استعلام قیمت آرماتور و یا خرید و ثبت سفارش لطفاٌ از طریق واتساپ، روبیکا و یا ایتا با شماره 09121022495 مهندس صادقی در ارتباط باشید.

  4. سلام قیمت به روز آرماتور را از کجا میتوان استعلام کرد؟

    1. سلام.. با توجه به قیمت روزانه آرماتور در بازار فولاد ایران فروشگاه ساختمانی صاد نسبت به روز رسانی قیمت آرماتور در بازار ایران اقدام میکند. شما میتوانید از طریق سایت نسبت به قیمت به روز آرماتور در بازار ایران با قیمت رقابتی مطلع شوید. در صورت نیاز به مشاوره بیشتر لطفاٌ از طریق شماره های دفتر با ما در تماس باشید. همچنین در صورت تمایل به خرید میزان سفارش آرماتور را از طریق واتساپ، روبیکا یا ایتا به شماره 09121022495 مهندس صادقی ارسال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *