دارای نماد اعتماد وزارت صمت

44287287 – 44287244 – 09121022495 مهندس صادقی

تولید، تامین و پخش کالا و مصالح ساختمانی

انواع دیوارپوش و نصب دیوارپوش

انواع دیوارپوش و نصب دیوارپوش و انواع جنس دیوارپوش و قیمت و فروش در فروشگاه ساختمانی صاد

بروزرسانی مطلب در
مهندس صادقی

مدیرعامل شرکت ساختمانی صاد
کارشناس ارشد مهندسی سازه - عمران
عضو سازمان نظام مهندسی تهران با 20 سال سابقه اجرایی

عنوان مطالب مقاله انواع دیوارپوش

انواع دیوارپوش چیست؟

انواع دیوارپوش یا Wall Covering به عنوان یکی از جذابترین انتخاب به منظور پوشش دیوار در دکوراسیون داخلی ساختمان سال ها است که مورد استفاده قرار میگیرد. متناسب با کاربری ساختمان اعم از ساختمان مسکونی، ساختمان اداری و یا ساختمان تجاری میتوان نسبت به نوع دیوارپوش اقدام کرد. یکی از مزایای اصلی نصب دیوارپوش در ساختمان این است که میتوان دیوار را از حالت خشکی و یکنواختی با صرف هزینه کمی به حالتی جذاب تبدیل کرد. یکی از مواردی که پیش از خرید انواع دیوارپوش باید به آن دقت کرد تناسب کاربری ساختمان با نوع دیوارپوش خریداری شده است. در حالت کلی جنس دیوارپوش با هزینه خرید و قیمت آن ارتباط مستقیم دارد. به عنوان مثال دیوارپوش ام دی اف در مقایسه با دیوارپوش پی وی سی قیمت کمتری دارد. همچنین قیمت دیوارپوش پی وی سی در مقایسه با دیوارپوش طرح سنگ ماربل شیت کمتر است. البته این مطلب را نیز باید در نظر داشت که جدا از قیمت دیوارپوش هزینه نصب آن نیز متناسب با جنس آن متغیر است. به طور کلی پیش از خرید هر کدام از انواع دیوارپوش باید نسبت به قیمت خود کالا و همچنین هزینه نصب آن اطلاعات لازم را دریافت کنید. یکی از مواردی که در هنگام خرید دیوارپوش باید به آن دقت کرد این است که عمدتاً طرح و رنگ دیوارپوش سلیقه ای است و اولویت انتخاب در طرح و رنگ و جنس دیوارپوش به نظر مشتری بستگی دارد. معمولاً پس از اتمام نقاشی ساختمان و برای افزایش جذابیت بصری در منازل از انواع دیوارپوش استفاده میشود اما استفاده از دیوارپوش در ساختمان اداری و یا تجاری معمولاً به دلیل سهولت در تمیز کردن و همچنین ایجاد تنوع در یکنواختی رنگ دیوار استفاده میشود. استفاده از انواع دیوارپوش در محیط اداری میتواند جذابیت محیط اداری را هم برای ارباب رجوع و همچنین برای مشتریان بالا ببرد. نصب دیوارپوش سه بعدی در طراحی دکوراسیون اداری  یکی از راهکارهای مهندسین طراح داخلی برای افزایش زیبایی در محیط اداری است. یکی از نکاتی که در طراحی دکوراسیون اداری باید در نظر داشت بحث ضد ضربه بودن دیوارپوش است. با توجه به اینکه در برخی از محیط های اداری رفت و آمد افراد و در نتیجه امکان آسیب دیدگی دیوارپوش بیشتر است توصیه میشود که از انواع دیوارپوش مقاوم در برابر ضربه استفاده شود. استفاده و نصب دیوارپوش پی وی سی ضد ضربه و همچنین دیوارپوش ام دی اف در این شرایط بهترین گزینه است.

انواع دیوارپوش

جنس انواع دیوارپوش ساختمانی

دیوارپوش در بازار ایران با سه متریال مختلف شامل 1- دیوارپوش پی وی سی 2- دیوارپوش ام دی اف 3- دیوارپوش پلی استایرن تولید میشود که با توجه به نوع محل کاربری هر یک از این انواع دیوارپوش قابل استفاده است. از دیوارپوش پی وی سی معمولاً در اماکن اداری و تجاری استفاده میشود و به دلیل اینکه پی وی سی کاملاً قابل شستشو و ضد آب است از این رو میتوان در هر زمانی که نیاز باشد نسبت به شستشو آن اقدام کرد. انواع دیوارپوش پی وی سی PVC Wall covering در دو نوع دیوارپوش معمولی و دیوارپوش ضد ضربه تولید و به فروش میرسد. در شرایطی که رفت و آمد در ساختمان تجاری و یا اداری زیاد باشد از این رو احتمال ضربه خوردن و شکستن پانل دیوارپوش وجود دارد از این نظر توصیه میشود که نصب دیوارپوش ضد ضربه  مخصوصاً در محیط های پر رفت و آمد در اولویت قرار گیرد. کانال داخلی دیوارپوش معمولی مقطع مربع دارد در حالی که دیوارپوش ضد ضربه دارای کانال داخلی به مقطع دایره و یا مقطع شش ضلعی و 8 ضلعی میباشد. همچنین وزن دیوارپوش پی وی سی ضد ضربه نسبت به دیوارپوش پی وی سی معمولی بیشتر است و با توجه به اینکه در تولید آن از مقدار بیشتری از پی وی سی استفاده شده است واضح است که قیمت انواع دیوارپوش نیز بیشتر میباشد. یکی از مهمترین تفاوت های دیوارپوش ضد ضربه پی وی سی و دیوارپوش پی وی سی معمولی جدا از بحث قیمت و همچنین نصب دیوارپوش طول هر شاخه آن متفاوت است. با توجه به اینکه دیوارپوش معمولی قابل خم شدن است از این رو طول هر شاخه از آن 6 متر است و این در حالی است که با توجه به اینکه دیوارپوش ضد ضربه قابل خم شدن نیست طول هر شاخه آن 3 متر است. همچنین عرض هر شاخه دیوارپوش ضد ضربه پی وی سی 25 سانتیمتر و 30 سانتیمتر است اما عرض دیوارپوش معمولی در حدود 20 سانتیمتر است. از دیگر تفاوت اصلی دیوارپوش پی وی سی با دیوارپوش ام دی اف میتوان به قابلیت شستشو آن اشاره کرد. با توجه به اینکه مغزه دیوارپوش ام دی اف از جنس چوب است در مقابل آب حساس است و از این رو توصیه میشود از شستشو کامل آن با آب خودداری شود. البته یکی دیگر از مواردی که پیش از خرید دیوارپوش ام دی اف در نظر داشت این است که کارخانه های تولید کننده انواع دیوارپوش از نظر جنس و نوع روکش تولیدات متفاوتی دارند که این مسئله که در مقاومت آن در برابر آب و رطوبت بسیار تاثیر گذار است.

دیوارپوش ام دی اف

نصب دیوارپوش

نصب دیوارپوش پی وی سی معمولاً به صورت کلیکی و با استفاده از کلیپس و با استفاده از میخ بادی صورت میگیرد. زیرسازی دیوارپوش بهتر است انواع گچ ساختمانی باشد اما در صورتی که دیوار گچ کاری نشده باشد میتوان با استفاده از زیرسازی با ام دی اف میتوان انواع دیوارپوش را بر روی دیوار نصب کرد. یکی دیگر از انواع دیوارپوش که مخصوصاً در محیط های اداری و تجاری مورد استفاده قرار میگیرد دیوارپوش ام دی اف MDF Wall Covering است. دیوارپوش ام دی اف معمولاً در ضخامت 8 میلیمتری و با عرض 24 سانتیمتر و با طول 280 سانتیمتر تولید و به فروش میرسد. جنس روکش دیوارپوش ام دی اف معمولاً وارداتی از کشور کره است و با استفاده از چسب مخصوص به مغزه ام دی اف متصل میشود. البته در حال حاضر برخی از کارخانه های تولید دیوارپوش ام دی اف اقدام به تولید انواع دیوارپوش با روکش چینی کرده اند که معمولاً به دلیل کیفیت چاپ ضعیف و همچنین رنگ استفاده شده در روکش کیفیت آن بسیار پایین است. نصب دیوارپوش ام دی اف به دیوار با استفاده از کلیک روی دیوارپوش و با استفاده از میخ بادی توسط استادکار صورت میگیرد. در شرایطی که زیرسازی محل نصب دیوارپوش ام دی مناسب نباشد و سطح زیر کار مسطح نباشد میتوان از ورق ام دی اف و به روش میخ بادی برای اتصال دیوارپوش استفاده کرد. برای برش دیوارپوش ام دی اف معمولاً از اره مستقیم استفاده میشود و متناسب با محل نصب برش توسط استادکار انجام میشود. برش و نصب دیوارپوش ام دی اف بسیار مشابه با نصب پارکت لمینت است. با توجه به اینکه جنس مغزه پارکت لمینت HDF است و جنس مغزه دیوارپوش ام دی اف از MDF است از این رو برش هر دو نوع دیوارپوش و پارکت لمینت با استفاده از اره صورت میگیرد. همچنین دیوارپوش ام دی اف مشابه با استفاده از کلیک کناری و مشابه با پارکت لمینت به یکدیگر متصل میشود. همین کلیک نصب دیوارپوش پی وی سی نیز مشابه نصب دیوارپوش ام دی اف است و تایل ها در کنار یکدیگر قفل میشوند. یکی از نکاتی که پیش از اجرای انواع دیوارپوش باید در نظر داشت نوع زیرسازی دیوارپوش است. به این معنی که زیرسازی دیوارپوش متناسب با محل نصب آن بسیار مهم است. در صورتی که زیرسازی از جنس کاشی و سرامیک و یا دیوار رنگ آمیزی شده باشد نصب دیوارپوش با دقت و کیفیت بالای انجام میشود. همچنین در صورتی که دیوار گچ کاری شده باشد اما در صورتی که نقاشی نشده باشد توصیه میشود از انواع دیوارپوش چسبی به صورت مستقیم روی آن نصب نشود. در اینگونه موارد اگر در صورت تماس دست با دیوار گچ کاری شده دست شخص گچی شود از این رو از نصب مستقیم دیوارپوش چسبی باید اجتناب شود.

دیوارپوش ضد ضربه

انواع دیوارپوش سه بعدی و نصب دیوارپوش سه بعدی

دیوارپوش سه بعدی و یا دیوارپوش برجسته در بازار ایران به سه نوع متفاوت 1- دیوارپوش سه بعدی پی وی سی 2- دیوارپوش فومی 3- دیوارپوش طرح سنگ یا ماربل شیت تقسیم میشود. انواع دیوارپوش سه بعدی پی وی سی معمولاً در ابعاد 50 سانتیمتر در 50 سانتیمتر و از جنس پی وی سی و با برجستگی 5 سانتی تولید و به فروش میرسد. همچنین دیوار پوش فومی نیز در دو ابعاد مختلف 70 در 70 سانتیمتر و ابعاد 70 در 75 سانتیمتر و به ضخامت 6 میل نیز تولید میشود. دیوارپوش فومی به دلیل پشت چسب دار بودن و ارزانی نسبی در بین مشتریان محبوبیت ویژه ای دارد. نصب دیوارپوش فومی بسیار ساده و آسان است و برش آن با استفاده از قیچی و کارتر صورت میگیرد. از این رو نصب آن بسیار ساده است و خود مشتری نیز میتواند نسبت به نسب آن اقدام کند و نیاز به تبحر خاصی ندارد. تنوع رنگ دیوارپوش سه بعدی در حدود 20 رنگ مختلف و تنوع طرح آن نیز در حدود 30 طرح مختلف و متناسب با سلیقه کارفرما است. با توجه به جذابیت طرح و رنگ نصب دیوارپوش برجسته سه بعدی استفاده از آن در دکوراسیون منزل و یا محل کار زیبایی را دو چندان میکند. همچنین با توجه به سطح برجسته این نوع دیوارپوش در شرایطی که نورپردازی به درستی صورت گیرد برجستگی آن بیشتر به چشم می آید که از این حیث این مورد بسیار مطلوب طراحان داخلی است. نصب دیوارپوش سه بعدی پی وی سی با استفاده از چسب سیلیکونی به دیوار صورت میگیرد و همچنین در شرایطی که کارفرما بخواهد میتوان درز و بند مابین پانل را با استفاده از خمیر مخصوص و هم رنگ کاملاً از بین برد تا سطح به دست آمده کاملاً یکپارچه به نظر برسد. یکی دیگر از انواع پر فروش انواع دیوارپوش سه بعدی دیوارپوش فومی است. دیوارپوش فومی با ابعاد 77 در 70 سانتیمتر و با برجستگی 5 میلیمتر و با تنوع طرح و رنگ زیاد امروزه در دکوراسیون داخلی منازل مسکونی و اماکن تجاری و اداری کاربر بسیاری پیدا کرده است. دیوارپوش فومی از جنس پی وی سی میباشد و در دو نوع دیوارپوش فومی معمولی و دیوارپوش فومی پشت چسبدار تولید و به فروش میرسد. قیمت دیوارپوش فومی در مقایسه با انواع دیگر دیوارپوش سه بعدی ارزانتر است و با توجه به خاصیت الاستیک آن در برابر ضربه استفاده از آن در اماکنی که خطر و احتمال برخورد افراد با دیوار مانند مهدکودک زیاد است میتوان استفاده کرد. یکی دیگر از محل های مصرف پرکاربرد دیوارپوش فومی در خانه به عنوان پوشش بین کابینتی است که معمولاً در فضای مابین کابینت دیواری و کابینت زمینی از دیوارپوش فومی متناسب با طرح و رنگ کابینت استفاده میشود. نصب دیوارپوش فومی و همچنین برش آن بسیار ساده است و چنانچه دیوارپوش فومی پشت چسبدار باشد نیازی به چسب اضافه نیست اما در شرایطی که دیوارپوش فومی معمولی باشد با استفاده از چسب صنعتی و یا چسب سیلیکونی استفاده کرد. البته در این شرایط بهتر است که دیوار زیر کار پیش از نصب از هرگونه پوسته پوسته شدن رنگ و گچ تمیز شود و سطح مسطحی پیش از نصب فراهم شود.

دیوارپوش فومی

انواع دیوارپوش طرح سنگ و نصب دیوارپوش ماربل شیت

یکی دیگر از انواع دیوارپوش که امروزه در دکوراسیون داخلی بسیار استفاده میشود دیوارپوش طرح سنگ یا ماربل شیت PVC Marble Sheet است که یکی از جذابترین انتخاب ها میباشد. ماربل شیت از جنس پی وی سی و با روکش طرح سنگ مرمریت و طرح چوب و در انواع مختلف ضخامت 2 میلیمتر تا 4 میلیمتر تولید و به فروش میرسد. ابعاد هر پانل ماربل شیت 120 در 280 سانتیمتر است و با توجه به ضخامت قیمت آن نیز متغیر است. واضح است هرچه ضخامت بیشتر باشد قیمت دیوارپوش ماربل شیت نیز متناسب با آن بیشتر است. یکی دیگر از مواردی که در زمان خرید انواع دیوارپوش ماربل شیت باید در نظر داشت این است که انعطاف ورق ماربل شیت بالا باشد و در زمان نصب دیوارپوش ماربل شیت از چسب متناسب و با شیوه مناسب اجرا شود. همچنین ماربل شیت تولیدی انواع کارخانه ها با یکدیگر متفاوت است و قیمت ماربل شیت نیز متفاوت است. ماربل شیت با برند ماربل شیت تاپکو و پرشین استونیت را میتوان بهترین نوع از نظر چاپ و کیفیت مغزه پی وی سی در بازار ایران نام برد. البته باید این مطلب را در نظر گرفت که برند تاپکو به دلیل کیفیت بالا در مغزه پی وی سی و همچنین چاپ روکش نسبت به انواع دیگر ماربل شیت موجود در بازار ایران قیمت بیشتری دارد. نصب ماربل شیت به دیوار نیز با استفاده از چسب صنعتی و چسب سیلیکونی میباشد و برای زیبا سازی انتهای کار از ابزار مخصوص و متناسب با همان طرح انتخاب میشود. معمولاً برای نصب ماربل شیت بهتر است که از یک نصاب حرفه ای استفاده شود زیرا نصب آن نیاز به تبحر خاصی در اجرا دارد. از انواع دیوارپوش طرح سنگ ماربل شیت میتوان به عنوان بین کابینتی و همچنین برای دیوار محیط های در معرض آب و رطوبت مانند دیوار دستشویی و حمام و همچنین در دیوار استخر کاربرد زیادی دارد. فروشگاه ساختمانی صاد فروش انواع دیوارپوش را متناسب با بودجه و سلیقه مشتریان محترم و همچنین ارسال به سراسر ایران و نصب دیوارپوش در اسرع وقت اقدام میشود.

نصب دیوارپوش ماربل شیت

لیست قیمت انواع دیوارپوش

قیمت انواع دیوارپوش بر اساس هر شاخه و یا هر عدد درج شده است

  • قیمت دیوارپوش پی وی سی 216,000 تومان
  • قیمت دیوارپوش ام دی اف 210,000 تومان
  • قیمت دیوارپوش سه بعدی 82,000 تومان
  • قیمت دیوارپوش فومی 87,500 تومان
  • قیمت ماربل شیت 965,000 تومان
سوالات متداول انواع دیوارپوش
پرسش و پاسخ انواع دیوارپوش
تعداد پرسش و پاسخ : 2

2 پاسخ

    1. سلام.. قیمت نصب دیوارپوش با توجه به نوع دیوارپوش و همچنین سایز هر شاخه و یا برگه آن متفاوت است. از انواع دیوارپوش موجود در بازار ایران میتوان به دیوارپوش پی وی سی، دیوارپوش فومی، دیوارپوش ام دی اف، ماربل شیت و سایر انواع دیگر دیوارپوش اشاره کرد. هر کدام از انواع دیوارپوش قیمت نصب متفاوتی دارند و از این رو باید نوع دیوارپوش را انتخاب و سپس هزینه نصب آن را استعلام کنید. در حال حاضر در سایت فروشگاه ساختمانی صاد و در بخش منوی سایت ( دسته بندی کالا )، در بخش کالای ساختمانی و سپس دیوارپوش میتوانید قیمت به روز انواع دیوارپوش را مشاهده کنید. تمامی انواع دیوارپوش همراه با مشخصات و قیمت در سایت موجود است. برای دریافت لیست قیمت دیوارپوش ساختمانی و مشاوره بیشتر و همچنین کسب اطلاعات فنی از طریق پیامرسان واتساپ، روبیکا و یا ایتا با شماره 09121022495 مهندس صادقی در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *