دارای نماد اعتماد وزارت صمت

44287287 – 44287244 – 09121022495 مهندس صادقی

تولید، تامین و پخش کالا و مصالح ساختمانی

سقف کاذب و فروش و نصب سقف کاذب

سقف کاذب PVC با نصب حرفه ای و فروش انواع سقف کاذب گچی و پی وی سی و ارسال به سراسر کشور

بروزرسانی مطلب در
مهندس صادقی

مدیرعامل شرکت ساختمانی صاد
کارشناس ارشد مهندسی سازه - عمران
عضو سازمان نظام مهندسی تهران با 20 سال سابقه اجرایی

عنوان مطالب مقاله سقف کاذب

انواع سقف کاذب

انواع سقف کاذب به منظور پوشش سقف سازه ای ساختمان از محیط داخلی ساختمان و همچنین به عنوان محلی برای عبور تاسیسات برقی و لوله کشی ساختمان از زیر سقف ساختمان کاربرد دارد. نصب سقف کاذب عمدتاً در دو نوع سقف کاذب پی وی سی و همچنین سقف کاذب گچی تولید و به فروش میرسد. با توجه به سهولت در نصب و اجرا و همچنین قیمت مقرون به صرفه آن نصب سقف کاذب همواره یکی از اصلی ترین راهکار برای پوشش سقف میباشد. سقف کاذب در دو ابعاد اصلی 25 سانتیمتر در 600 سانتیمتر که اصطلاحاً به آن تایل طولی گفته میشود و همچنین به صورت مربع و در ابعاد 60 سانتیمتر در 60 سانتیمتر تولید و به فروش میرسد که در اصطلاح به آن شبکه گفته میشود. شبکه انواع سقف کاذب 60 در 60 سانتیمتر در ایران پر مصرف ترین انواع سقف کاذب در ایران است که با توجه به امکان دسترسی آسان به پشت محل نصب سقف کاذب در صنعت ساختمان ایران کاربرد فراوانی دارد. سقف کاذب 60 در 60 عمدتاً به صورت پی وی سی و یا گچی میباشد که در اختصار به نوع PVC و همچنین نوع گچی آن را تایل آکوستیک میگویند. انواع سقف کاذب تایل گچی به دلیل خاصی صداگیر بودن و آکوستیک بودن آن در اماکنی که نیاز به صداگیری باشد استفاده میشود اما نصب سقف کاذب پی وی سی به دلیل سبک بودن و ارزان بودن در بازار ایران کاربرد بیشتری دارد. از مزایای اصلی سقف کاذب پی وی سی میتوان به سرعت بالای نصب و اجرای آن اشاره کرد. همچنین یکی از مزایای اصلی اجرا و نصب سقف کاذب در مقایسه با سایر انواع سقف کناف میتوان به اجرا و نصب ارزانتر و همچنین امکان دسترسی به پشت پانل پس از اتمام کار اشاره کرد. با توجه به اینکه سقف کاذب 60 در 60 سانتیمتر به وسیله سازه شبکه گالوانیزه به سقف اصلی متصل میشود میتوان به راحتی و تنها با بلند کردن تایل به پشت آن دسترسی پیدا کرد. این مسئله مخصوصاً در زمانی که تاسیسات لوله کشی از پشت انواع سقف کاذب عبور کرده باشد و همچنین در شرایطی که به هر عنوان تاسیسات لوله کشی نیاز به تعمیر و یا تعویض داشته باشد بسیار حائز اهمیت است. شاید اصلی ترین مزیت نصب سقف کاذب در مقایسه با کناف سقف نیز همین مسئله باشد که هرگونه دسترسی به پشت سقف به راحتی و بدون هیچگونه آسیب و هزینه ناشی از خرابی صورت میگیرد. از دیگر مزایای انواع سقف کاذب در مقایسه با انواع دیگر سقف میتوان به این مطلب اشاره کرد که پس از اجرا و نصب سقف هیچگونه هزینه اضافی دیگری مانند بتونه و نقاشی به مشتری تحمیل نخواهد شد.

انواع سقف کاذب

نصب سقف کاذب

به منظور نصب سقف کاذب PVC با استفاده از سازه گالوانیزه مخصوص به سقف اصلی ساختمان متصل میشود. برای نصب سقف کاذب از سه نوع نبشی و سازه 60 سانتیمتری و سازه 120 سانتیمتری تولید میشود. ابتدا سازه گالوانیزه نبشی به دور تا دور دیوار محل نصب و در ارتفاع مشخص با استفاده از پیچ و رول پلاک متصل میشود. بهتر است برای نصب سازه نبشی انواع سقف کاذب از تراز لیزری استفاده شود. معمولاً برخی از افراد نصاب سقف کاذب از روش متر کردن از سقف و استفاده از ریسمان گچی استفاده میکنند که استفاده از این روش به دلیل نا ترازی سقف توصیه نمیشود. بهتر است که از تراز لیزری برای نصب سقف کاذب استفاده شود. پس از نصب نبشی مرحله نصب سازه 120 سانتیمتری که در اصطلاح به آن سازه طولی گفته میشود میرسد. سازه 120 سانتیمتری را معمولاً در جهتی طولی ساختمان مورد نظر نصب میکنند و برای انتهای آن بر روی سازه نبشی نصب میشود. همچنین برای تقویت هر چه بیشتر انواع سقف کاذب سازه طولی آویز گیری و یا ساپورت گیری توسط انواع سیم فلزی و یا گالوانیزه که به آن سیم آرماتوربندی گفته میشود پیش از نصب سقف کاذب در فواصل یک متری از سقف انجام میشود. با مجموع قیمت پانل سقف کاذب پی وی سی و قیمت سازه و همچنین اجرت نصب را قیمت سقف کاذب پی وی سی محاسبه میشود. پس از اجرای سازه طولی در فواصل 60 سانتیمتری از سازه گالوانیزه 60 سانتیمتری استفاده میشود که در ابتدا و انتهای آن زائده ای وجود دارد که در سازه 120 سانتیمتری کلیک و قفل میشود. شبکه گالوانیزه به دست آمده دارای چشمه هایی به طول و عرض 60 سانتیمتر مربع میباشد که از این رو میتوان پانل را در داخل آن نصب کرد. با توجه به اینکه استاندارد نصب سقف کاذب 60 سانتیمتر در 60 سانتیمتر میباشد تفاوتی در روش اجرای انواع سقف کاذب PVC و یا سقف کاذب گچی نیست و هر دو نوع سقف کاذب شبکه به یک روش نصب میشوند. برای زیبایی هر چه بیشتر سازه انواع سقف کاذب و هماهنگی آن با دکوراسیون داخلی ساختمان سازه سقف کاذب در 3 نوع روکش متفاوت تولید میشود. روکش سفید رنگ، روکش کروم براق و همچنین روکش طلایی از سه نوع پر فروش بازار هستند که انتخاب هریک از آن با توجه به طرح و رنگ پانل سقف کاذب و همچنین سایر اقلام دکوراسیون داخلی و با توجه به سلیقه کارفرما انتخاب میشود. با توجه به مقرون به صرفه بودن قیمت نصب سقف کاذب در مقایسه با قیمت کناف ایران اجرا و نصب آن از نظر اقتصادی کاملاً توجیه پذیر است. همچنین پس از اجرای کناف نیاز به بتونه و ماستیک و نقاشی است اما با توجه به اینکه پس از نصب سقف کاذب دیگر نیازی به هزینه اضافی نیست.

نصب سقف کاذب

کاربرد سقف کاذب

انواع سقف کاذب را میتوان در هر محلی و با توجه به بودجه کارفرما نصب کرد. در کلیه ساختمان های مسکونی و تجاری و همچنین در طراحی دکوراسیون اداری میتوان از نصب سقف کاذب متناسب با بودجه ای که در نظر گرفته شده است استفاده کرد. یکی از مهمترین اماکنی که از نصب سقف کاذب استفاده میشود پارکینگ ساختمان است. با توجه به اینکه سقف پارکینگ محل عبور تاسیسات برقی و لوله کشی آب و فاضلاب و لوله کشی گاز است اجرا و نصب از پوشش انواع سقف کاذب شبکه 60 سانتیمتر در 60 سانتیمتر بیشتر از گچ کاری سقف استفاده میشود. نصب سریع و همچنین امکان دسترسی سریع به پشت سقف از مزایای اصلی استفاده از این نوع پوشش برای سقف پارکینگ است. همچنین با توجه به ابعاد 60 سانتیمتر در 60 سانتیمتر میتوان از انواع پانل LED با همین ابعاد و یا ابعاد کوچکتر برای نورپردازی و تامین روشنایی پارکینگ استفاده کرد. همچنین یکی دیگر از محل های پر مصرف نصب سقف کاذب در ساختمان های اداری است و از آنجایی که در برای پوشش سقف و تامین نور محیط اداری و یا آموزشی استفاده از انواع سقف کاذب پی وی سی و یا سقف کاذب گچی توصیه میشود. با توجه به اینکه قیمت سقف کاذب در مقایسه با قیمت گچ کاری و قیمت رابیتس پایین تر است از این رو استفاده از آن در متراژ بزرگتر کاملاً به صرفه است و استفاده از آن توصیه میشود. در صورتی که رفت و آمد محل مورد نظر زیاد باشد نیز میتوان از انواع سقف کاذب آکوستیک و یا صداگیر استفاده کرد. با توجه به اینکه نصب سقف کاذب گچی نسبت به سقف کاذب PVC سنگین تر است اما به دلیل خاصیت صداگیر بودن در اماکن اداری و آموزشی بیشتر مورد استفاده قرار میگیرد. همچنین با توجه به اینکه انواع سقف کاذب پی وی سی کاملاً ضد آب است از این رو میتوان از آن در سقف انواع حمام و سرویس بهداشتی و همچنین سقف استخر استفاده کرد. با توجه به اینکه در سقف استخر و یا سرویس بهداشتی و حمام به دلیل رطوبت زیاد نمیتوان از انواع سقف با پایه گچ ساختمانی استفاده کرد، نصب سقف کاذب پی وی سی به دیگر موارد ارجحیت دارد. از معایب انواع سقف کاذب میتوان به کاهش ارتفاع سقف اشاره کرد که به همین منظور توصیه میشود محاسبات کاهش ارتفاع سقف را پیش از اجرا در نظر بگیرید. حداقل ارتفاع نصب سقف کاذب از سقف اصلی ساختمان 10 سانتیمتر است که با توجه به اینکه برخی از ساختمان های ایران ارتفاع سقف کوتاهی دارند پیش از اجرا باید به این مطلب دقت کرد. همچنین با توجه به اینکه انواع سقف کاذب به صورت تراز اجرا میشود از این رو باید این مطلب را در نظر داشت که پیش از اجرای سقف کاذب پایین ترین سطح ممکن از سقف را در نظر گرفت و سپس حداقل 10 سانتیمتر پایین تر در نظر گرفته شود.

کاربرد سقف کاذب

لیست قیمت سقف کاذب

قیمت سقف کاذب بر اساس هر متر مربع درج شده است

  • قیمت سقف کاذب PVC هات استمپ 87,000 تومان
  • قیمت سقف کاذب PVC روکشدار 89,000 تومان
  • قیمت سقف کاذب پی وی سی هات استمپ 87,000 تومان
  • قیمت سقف کاذب پی وی سی روکشدار 89,000 تومان
سوالات متداول سقف کاذب
پرسش و پاسخ سقف کاذب
تعداد پرسش و پاسخ : 4

4 پاسخ

  1. سلام نصب سقف کاذب در کرج هم انجام میدهید؟ هزینه نصب برای پارکینگ حدود 200 متر مربع را لطفا اعلام کنید. با تشکر

    1. سلام.. توصیه میشود پیش از استعلام قیمت نصب سقف کاذب ابتدا محل توسط نصاب بازدید شود. برای هماهنگی بازدید و برآورد قیمت نصب سقف کاذب لطفاً از طریق پیامرسان واتساپ، روبیکا و یا ایتا با شماره 09121022495 مهندس صادقی در تماس باشید.

  2. سلام مهندس قیمت نصب سفف کاذب چقدر میشود؟ حدود ۶۰ متر مربع مساحت کار هست.
    با تشکر

    1. سلام.. با توجه به اینکه قیمت نصب سقف کاذب با توجه با توجه به ارتفاع کار و زیرسازی آن توصیه میشود که ابتدا توسط نصاب از محل بازدید به عمل آید. برای هماهنگی بازدید و برآورد قیمت نصب سقف کاذب لطفاً از طریق پیامرسان واتساپ، روبیکا و یا ایتا با شماره 09121022495 مهندس صادقی در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *