دارای نماد اعتماد وزارت صمت

44287287 – 44287244 – 09121022495 مهندس صادقی

تولید، تامین و پخش کالا و مصالح ساختمانی

کفپوش و نصب کفپوش

انواع کفپوش ساختمان استاندارد با ضمانت نامه و گارانتی و نصب کفپوش ساختمان توسط نصاب حرفه ای

بروزرسانی مطلب در
مهندس صادقی

مدیرعامل شرکت ساختمانی صاد
کارشناس ارشد مهندسی سازه - عمران
عضو سازمان نظام مهندسی تهران با 20 سال سابقه اجرایی

عنوان مطالب مقاله کفپوش و نصب کفپوش

انواع کفپوش ساختمان

کفپوش ساختمان یا Vinyl Flooring معمولاً از جنس پی وی سی میباشد از این رو به آن کفپوش پی وی سی گفته میشود. پی وی سی PVC یا پلی وینیل کلراید یکی از مشتقات پتروشیمی مواد نفتی است که امروزه یکی از پرکاربردترین انواع پلاستیک در صنعت میباشد. شاید مهمترین دلیل استفاده از کفپوش پی وی سی در ساختمان قابلیت صد در صد شستشو بودن آن است. با توجه به ضعف برخی از انواع پارکت لمینت در شستشو با آب، استفاده از انواع کفپوش پی وی سی در اماکنی که نیاز به شستشو دائم و مدام دارند راه حل درستی میباشد. نصب کفپوش ساختمان بسیار سریع و آسان است و به همین دلیل نیز در مقایسه با انواع دیگر پوشش کف ساختمان جذابیت بیشتری دارد. به عنوان مثال برای نصب سرامیک نیاز به چسب مخصوص سرامیک و یا ملات ماسه سیمان است و سرعت نصب سرامیک در مقایسه با سرعت نصب کفپوش ساختمان بسیار بیشتر است. در مقایسه ای دیگر از نظر هزینه نصب نیز در مقایسه با سایر انواع کفپوش ساختمان به صرفه اقتصادی است. کفپوش پی وی سی در برابر مواد اسیدی مقاوم است و همچنین برخی از انواع آن در مقابل خط و خش و سابیدگی نیز مقاوم هستند. استفاده از کفپوش پی وی سی در اماکن پر تردد مانند اماکن تجاری و فروشگاه ها و همچنین طراحی دکوراسیون اداری با توجه به اینکه دائماً باید قابلیت شستشو را داشته باشد و همچنین رفت و آمد بالا در این اماکن میتواند بهترین گزینه باشد. البته این مطلب را باید در نظر گرفت که لایه رویی انواع کفپوش ساختمان خریداری شده باید متناسب با مکان مورد استفاده باشد. به این معنا که چنانچه ضخامت لایه رویی کم باشد ممکن است در اثر رفت و آمد زیاد لایه رویی به مرور دچار سابیدگی و آسیب شود که این مسئله در گذر زمان منجر به افت کیفیت کفپوش و همچنین تغییر در رنگ آن میشود که منظره ناخوشایندی را به وجود می آورد. توصیه میشود که پیش از خرید و نصب کفپوش ساختمان ابتدا در مورد مشخصات آن کامل تحقیق کنید. کفپوش ساختمان موجود در بازار ایران در دو نوع کفپوش پشت چسب دار و همچنین کفپوش معمولی تولید و به فروش میرسد. نوع کفپوش پشت چسبدار در کارخانه به چسب مخصوص آغشته شده و در زمان نصب کفپوش دیگر نیازی به چسب اضافه ندارد. اما نوع معمولی و بدون چسب آن در زمان نصب نیاز به چسب مخصوص برای نصب دارد. یکی از پرفروشترین انواع کفپوش ساختمانی مناسب برای اماکن اداری کفپوش 3 میل وینیفلکس است. با توجه به ضخامت 3 میلیمتری این کفپوش و رویه ضد خش PU استفاده شده در این کفپوش خرید آن را میتوان به عنوان بهترین گزینه برای اماکن با رفت و آمد بالا در نظر گرفت. کفپوش 3 میل وینیفلکس با روکش 400 میکرون و دارای نشان استاندارد ملی استاندارد ایران و همچنین دارای استاندارد ایزو 9001 است. خرید کفپوش ساختمانی متناسب با نوع کاربری آن را شاید بتوان مهمترین نکته پیش از اقدام به خرید در نظر گرفت. از بهترین انواع چسب به منظور نصب کفپوش ساختمان میتوان به چسب 8888 و همچنین چسب وینیفلکس اشاره کرد. چسب کفپوش در دو نوع خمیری و همچنین مایع موجود است که با تشخیص استادکار نصاب کفپوش از هر کدام از آن میتوان استفاده کرد.

انواع کفپوش ساختمان

نصب کفپوش ساختمان

کفپوش ساختمان پی وی سی  PVCدر بازار ایران در سه ابعاد استریپ با ابعاد 20 سانتیمتر در 120 سانتیمتر، به صورت تایل با ابعاد 45 سانتیمتر در 45 سانتیمتر و همچنین به صورت رولی در ابعاد 2 متر در 20 متر تولید و به فروش میرسد. با توجه به ابعاد نحوه نصب کفپوش ساختمان نیز متغیر است و با توجه به ابعاد کفپوش میتوان از روش متناسب با ابعاد برای نصب استفاده کرد. به عنوان مثال کفپوش 2 میل وینیفلکس با ابعاد 18.4 سانتیمتر در 121.9 سانتیمتر و با ضخامت 2 میلیمتر تولید میشود. با توجه به ابعاد کفپوش 2 میلیمتری وینیفلکس و اینکه از نظر ابعادی به پارکت لمینت مشابه است به آن اصطلاحاً کفپوش استریپ نیز گفته میشود. در بازار ایران و بین فروشندگان به کفپوش ابعاد لمینتی نیز معروف است. نصب کفپوش ساختمان توسط چسب مخصوص کفپوش صورت میگیرد. یکی از تفاوت های اصلی بین نصب کفپوش ساختمان و نصب پارکت لمینت نیز همین مطلب است. به منظور نصب کفپوش ساختمان از چسب استفاده میشود در حالیکه در زمان نصب پارکت لمینت نیازی به چسب نیست و پارکت با استفاده از کلیک در لبه انتهایی آن به یکدیگر قفل میشود. همچنین پیش از نصب پارکت لمینت فوم مخصوص صداگیر که به فوم سایلنت 2 میل شناخته میشود ابتدا بر روی زمین پهن میشود. در حالی که کفپوش ساختمان به صورت مستقیم بر روی کف نصب میشود و نیازی به استفاده از فوم سایلنت نیست. چسب کفپوش با برند وینیفلکس Vinyflex در دو وزن مختلف و سطل 4 کیلوگرمی و 10 کیلوگرمی موجود است و چسب پارس 8888 که در بازار به چسب چهار هشت نیز معروف است در سطل 13 کیلویی و 4 کیلویی به فروش میرسد. پیش از اقدام به نصب کفپوش ساختمان ابتدا باید سطح کاملاً مسطح و به دور از هرگونه آلودگی و خاک باشد. همانظور که گفته شد قبل از اقدام به نصب باید سطح کاملاً مسطح باشد به این معنی که چنانچه پیش از نصب سطح دچار پستی و بلندی باشد باید نسبت به مسطح سازی سطح اقدام شود. میتوان از پودر مخصوص در این شرایط استفاده کرد. نصاب حرفه ای پیش از اقدام به نصب کفپوش ساختمان کلیه موارد را در نظر میگیرد و چنانچه نیاز به مسطح سازی کف باشد این کار را انجام میدهد. نوع دیگری از کفپوش که به آن کفپوش تایل گفته میشود معمولاً در ابعاد مربعی تولید و به فروش میرسد. به عنوان مثال کفپوش هرمس وینیفلکس با ابعاد 45 سانتیمتر در 45 سانتیمتر و با ضخامت 3 میلیمتر تولید میشود. برای نصب کفپوش هرمس از چسب مگافلکس و یا چسب 8888 استفاده کرد. از کفپوش تایل 3 میلیمتری معمولاً به عنوان کفپوش بیمارستانی و در مکان های با تردد بالا استفاده میشود. با توجه به اینکه این نوع کفپوش روکش با روکش هتروژن تولید میشود در مقابل مواد ضدعفونی و اسیدی بسیار مقاوم است و بهترین گزینه برای کفپوش بیمارستانی است. با توجه به اینکه فروشگاه ساختمانی صاد نمایندگی فروش انواع کفپوش ساختمانی استاندارد در بازار ایران است برای خرید از طریق شماره های دفتر فروش میتوانید اقدام کنید و همچنین جهت ارسال نصاب حرفه ای و شرکتی به محل پروژه در اسرع وقت اقدام خواهد شد.

نصب کفپوش ساختمان

مشخصات کفپوش ساختمان استاندارد

کفپوش ساختمان باید دارای مشخصات استاندارد باشد در غیر این صورت پس از گذشت زمان از نصب کفپوش ساختمان آسیب فراوانی به آن میخورد. در صورت آسیب به کفپوش مالک مجبور به تعویض و یا اصلاح آن میگردد که این مسئله جدا از قیمت کفپوش و هزینه نصب کفپوش ساختمان و صرف وقت برای مالک مشکل آفرین است. به عنوان مثال کفپوش وینیفلکس با برند Vinyflex یکی از با سابقه ترین و بزرگترین تولیدکنندگان کفپوش پی وی سی ساختمان در ایران است که تولیدات آن دارای نشان استاندارد ملی ایران و همچنین گواهینامه استاندارد ISO 9001 است. قدمت برند وینیفلکس به بیش از 60 سال میرسد و همچنین یکی از صادرکنندگان کفپوش ساختمان از جنس پی وی سی در ایران به کشورهای همسایه است. متأسفانه برخی از تولید کنندگان کفپوش ساختمان در ایران از مواد اولیه نامرغوب در تولیدات خود استفاده میکنند. همچنین پس از نصب کفپوش ساختمان وینیفلکس زیبایی آن در مقایسه با سایر برندها بسیار چشمگیر است. با استفاده از مخلوط پی وی سی نامرغوب و پودر سنگ اقدام به تولید میکنند که کیفیت محصول به شدت پایین بوده و در مقابل ضربه به شدت آسیب پذیر است. اولین نکته ای که پیش از خرید کفپوش ساختمان از جنس پی وی سی باید به آن دقت کرد این است که کفپوش باید کاملاً منعطف باشد. به عنوان مثال زمانی که قسمتی از کفپوش ساختمانی را در دست قرار دهید باید کاملاً انعطاف پذیر باشد و اگر حالت خشک داشته باشد به این معنی است که در تولید آن از پودر سنگ استفاده شده است. البته باید این مطلب را در نظر داشت که قیمت اجناس غیر استاندارد نسبت به اجناس استاندارد ارزان میباشد که به صرف قیمت پایین نباید اقدام به خرید محصولات بی کیفیت کرد. یکی دیگر از تولیدات با کیفیت و استاندارد انواع کفپوش ساختمان در بازار ایران کفپوش آرتا با برند ARTA است که این کارخانه نیز با سابقه نزدیک به 40 سال یکی از بزرگترین تولیدکنندگان کفپوش پی وی سی در ایران است. تنوع طرح و رنگ بالا و همچنین قیمت مناسب و سادگی و سهولت در نصب کفپوش ساختمان آرتا این نوع کفپوش ساختمانی در مقایسه با سایر برندها فروش آن در بازار ایران را روز به روز افزایش داده است. کفپوش آرتا از نوع کفپوش منعطف و با مواد اولیه مرغوب و دارای نشان استاندارد ملی ایران است. کفپوش ساختمان پی وی سی آرتا با ضخامت 2 میلیمتر و روکش مقاوم در برابر خط و خش را میتوان یکی از بهترین انواع کفپوش ساختمانی PVC موجود در بازار ایران در نظر گرفت. همانطور که قبلاً گفته شد توجه به نشان ملی استاندارد ایران پیش از خرید و نصب کفپوش ساختمان را میتوان به عنوان مهمترین نکته در نظر گرفت. استفاده از مواد اولیه نامرغوب و تنها به واسطه ارزان بودن قیمت کار اشتباهی است که در گذر زمان منجر به پشیمانی خریدار خواهد شد.

کفپوش ساختمان استاندارد

نصب کفپوش روی موزاییک

نصب کفپوش ساختمان روی موزاییک را میتوان بهترین نوع زیر سازی پیش از نصب در نظر گرفت. با توجه به اینکه سطح نصب روی موزاییک کاملاً مسطح است از این نظر نصب نیز به راحتی و با حداکثر دقت انجام میشود. در صورتی که زیرسازی ساختمان سرامیک باشد نیز همانند موزاییک نصب بسیار راحت و عالی انجام میشود. کفپوش سان فلور یکی از بهترین انواع کفپوش ساختمان است که در ایران تولید میشود و به راحتی بر روی انواع سطوح موزاییک نصب میشود. پیش از نصب کفپوش ساختمان روی موزاییک ابتدا سطح موزاییک از هرگونه آلودگی و گرد و غبار پاک میشود. سپس با تشخیص نصاب حرفه ای کفپوش از انواع چسب خمیری یا چسب مایع استفاده میشود. چسب خمیری وینیفلکس و یا چسب 8888 را میتوان بهترین انواع چسب به منظور نصب کفپوش روی موزاییک دانست. چسب خمیری با استفاده ماله شانه ای یا دندانه ای بر روی سطح موزاییک کامل پخش میشود. پس از اینکه سطح موزاییک کاملاً به چسب مخصوص نصب کفپوش آغشته شد کفپوش پی وی سی بر روی آن قرار میگیرد. با حرکات ظریف به طرفین کاملاً سطح زیرین کفپوش به چسب آغشته میشود و اتصال کفپوش ساختمان و چسب به درستی انجام میگیرد. با توجه به اینکه سطح رویه موزاییک کاملاً صاف است توصیه میشود که پیش از نصب کفپوش به طرفین حرکت داده شود. پس از نصب کفپوش ساختمان و در لبه انتهایی کار میتوان از انواع قرنیز متناسب با رنگ کفپوش استفاده کرد. با توجه به اینکه لبه انتهایی کفپوش برش خورده میشود. استفاده از قرنیز با اسکوتی برای لبه انتهایی کفپوش ساختمان باعث زیبایی دو چندان آن میشود. توصیه میشود که رنگ قرنیز متناسب با رنگ و طرح کفپوش انتخاب شود اما بهتر است یک پرده رنگ روشن تر یا تیره تر انتخاب شود.

نصب کفپوش روی موزاییک

نصب کفپوش روی سیمان

نصب کفپوش روی سیمان با نصب آن بر روی موزاییک اندکی متفاوت است. همانطور که قبلاً گفته شد پیش از نصب کفپوش ساختمان باید سطح زیرسازی آن کاملاً مسطح باشد. در صورتی که سطح زیرکار مسطح نباشد مصرف چسب مخصوص کفپوش 8888 و یا چسب مخصوص نصب کفپوش ساختمان وینیفلکس به شدت بالا میرود. از آنجایی که قیمت چسب مخصوص کفپوش رولکس گران است در صورتی که زیرسازی به درستی انجام نشود هزینه نصب کفپوش رولکس و چسب برای کارفرما بالا میرود. کفپوش رولکس یکی از بهترین انواع کفپوش تولید داخل ایران و از انواع کفپوش ارزان قیمت در بازار ایران است. با توجه به این مطلب توصیه میشود ابتدا نسبت به مسطح سازی کف اقدام شود تا هزینه نهایی نصب کاهش پیدا کند. پیش از نصب کفپوش ساختمان روی سیمان ابتدا باید نسبت به مسطح سازی سطح اقدام شود. به منظور مسطح سازی و نصب کفپوش روی سیمان میتوان از انواع پودر مخصوص و یا سیمان پرتلند استفاده کرد. یکی از نکاتی که در زمان مسطح سازی کف باید در نظر داشت این است که هرچه مسطح سازی با دقت بالاتری انجام شود مصرف چسب پیش از نصب کفپوش ساختمان روی سیمان کمتر خواهد شد. پس از اینکه مسطح سازی با استفاده از پودر مخصوص و یا سیمان به درستی صورت گرفت لایه ای از چسب خمیری 8888 و یا چسب وینیفلکس با استفاده از ماله شانه ای یا دندانه ای بر روی کف سیمانی کشیده میشود. البته باید به این مطلب دقت داشت که پیش از نصب کفپوش ساختمان روی سیمان سطح باید از هرگونه آلودگی و گرد و خاک کاملاً تمیز شود. پس از اینکه سطح به چسب کاملاً آغشته شد میتوان کفپوش مکافلکس را به آرامی روی آن قرار داد و با حرکات کوچک به طرفین اتصال کفپوش و چسب به خوبی انجام میشود. کفپوش مکافلکس یکی از تولیدات کارخانه وینیفلکس و از با کیفیت ترین انواع کفپوش ساختمان در ایران است. اتصال کفپوش مکافلکس با چسب و نصب کفپوش روی سیمان بسیار عالی انجام میشود. پس از نصب کفپوش و در لبه انتهایی میتوان از قرنیز پی وی سی و یا قرنیز ام دی اف متناسب با سلیقه مشتری استفاده شود. قرنیز پی وی سی به دلیل مقاومت 100 درصدی در مقابل آب برای لبه انتهایی گزینه بهتری است. با توجه به اینکه خود کفپوش ساختمان از جنس PVC است و در مقابل شستشو کاملاً مقاوم است توصیه میشود در این مورد از قرنیز پی وی سی استفاده شود. استفاده از قرنیز ام دی اف نیز یکی دیگر از گزینه ها پیش از نصب کفپوش ساختمان است. با توجه به اینکه ضخامت قرنیز ام دی اف 16 میل است از این رو در شرایط لبه ای کار که نیاز به فارسی بر شدن قرنیز است قرنیز ام دی اف ظاهر زیباتری خواهد داشت.

نصب کفپوش روی سیمان

نصب کفپوش با چسب 8888

نصب کفپوش با چسب 8888 یکی از بهترین انتخاب ها توسط نصابان حرفه ای به منظور نصب کفپوش ساختمان است. چسب 8888 که در بازار به چسب چهار هشت نیز معروف است. چسب 8888 محصولی از کارخانه چسب پارس است که چسب فوری مخصوص چسباندن انواع کفپوش روی موزاییک و یا روی کف سیمان است. چسب فوری 8888 پارس یا چسب فوری 8*4 به منظور چسباندن انواع PVC بسیار مناسب است و معمولاً انتخاب اول نصابان کفپوش است. بر خلاف نصب پارکت لمینت که نیازی به چسب ندارد برای نصب کفپوش باید از چسب مخصوص کفپوش استفاده کرد. با توجه به اینکه حتی بهترین پارکت لمینت موجود در بازار ایران نیز با استفاده از کلیک لبه انتهایی آن به زمین نصب میشود. اما کفپوش ساختمان باید توسط چسب مخصوص به کف ساختمان چسبانده شود. از این رو پارکت لمینت پس از نصب به راحتی جمع آوری میشود در حالی که در مورد کفپوش به دلیل نصب کفپوش با چسب 8888  اینگونه نیست. چسب 8888 پارس به دلیل سهولت در استفاده و همچنین کیفیت بالا و استاندارد بودن برای نصب کفپوش ساختمان بسیار مناسب است. چسب بهار چهار هشت در انواع قوطی 750 میلی لیتری و 4 کیلویی و 13 کیلویی در بازار به فروش میرسد. معمولاً اکثر نصابان برای نصب کفپوش با چسب 8888 از قوطی 13 کیلویی چسب پارس استفاده میکنند. هر قوطی 13 کیلویی چسب بهار چهار هشت دارای 17 لیتر چسب فوری مخصوص نصب کفپوش ساختمان است. به منظور نصب کفپوش وینیفلکس کلاسیک بهترین انتخاب چسب 8888 است. البته در مورد کفپوش کلاسیک وینیفلکس میتوان از چسب مخصوص شرکت وینیفلکس نیز استفاده کرد که در قوطی 4 کیلویی و 10 کیلویی و به صورت خمیری تولید و به فروش میرسد. به منظور نصب کفپوش ساختمان با چسب 8888 ابتدا باید سطح زیرکار کاملاً مسطح باشد. مسطح بودن زیرکار باعث کمتر مصرف شدن چسب و در نتیجه کاهش هزینه کلی نصب خواهد شد. همچنین سطح زیرکار پیش از نصب باید از هرگونه آلودگی و گرد و خاک و یا روغن کاملاً تمیز شود. چسب فوری بدون نیاز به ماله و به صورت مستقیم بر روی سطح ریخته میشود و فقط به منظور پخش صحیح آن از انواع ابزار آلات ساختمانی نصب کفپوش ساختمان با چسب 8888 استفاده میشود. سپس کفپوش ساختمان به دقت بر روی چسب فوری بهار 8888 قرار داده میشود و با حرکت کوچک سعی میشود سطح زیرین کفپوش به چسب کاملاً آغشته شود. همچنین برش انتهایی کفپوش با استفاده از کاتر انجام میشود و در محل اتصال آن به دیوار میتوان از انواع قرنیز پی وی سی و یا قرنیز ام دی اف استفاده کرد. به منظور نصب قرنیز نیز میتوان از چسب فوری 8888 یا چسب آکواریوم نیز استفاده کرد. استفاده از چسب آکواریوم برای نصب قرنیز بهتر است و توصیه میشود از چسب سیلیکونی یا چسب آکواریوم برای نصب قرنیز پس از نصب کفپوش ساختمان با چسب 8888 استفاده شود.

نصب کفپوش با چسب 8888

لیست قیمت کفپوش ساختمان

قیمت کفپوش ساختمان بر اساس هر متر مربع درج شده است

  • قیمت کفپوش وینیفلکس کلاسیک 9,999,999 تومان
  • قیمت کفپوش 2 میل وینیفلکس 9,999,999 تومان
  • قیمت کفپوش 3 میل وینیفلکس 9,999,999 تومان
  • قیمت کفپوش کریستال وینیفلکس 9,999,999 تومان
  • قیمت کفپوش هرمس وینیفلکس 9,999,999 تومان
  • قیمت کفپوش آرتا 209,000 تومان
  • قیمت کفپوش مکافلکس 9,999,999 تومان
  • قیمت کفپوش سان فلور 209,000 تومان
  • قیمت کفپوش رولکس 215,000 تومان
سوالات متداول کفپوش ساختمان
پرسش و پاسخ کفپوش ساختمان
تعداد پرسش و پاسخ : 2

2 پاسخ

  1. سلام آقای مهندس
    برای ساختمان مسکونی باید از کفپوش ۲ میل استفاده شود یا کمپوش ۳ میل؟ کدام بهتر است و تفاوت قیمتی آن چقدر است؟

    1. سلام.. تفاوت کفپوش 2 میل و کفپوش 3 میل همان گونه مشخص است در ضخامت کفپوش است. البته باید در نظر داشت که لایه رویی کفپوش 3 میل در حدود 400 میکرون و ضخامت لایه رویی کفپوش 2 میل در حدود 200 میکرون است. از این رو مقاومت کفپوش 3 در میل در اثر رفت و آمد نیز نسبت به کفپوش 2 میل بیشتر است. در محیط های پر رفت و آمد مانند فروشگاه و محیط اداری معمولاً از کفپوش 3 میل و در محیط های با رفت و آمد کمتر مانند منزل مسکونی معمولاً از کفپوش 2 میل استفاده میشود. برای دریافت لیست قیمت کفپوش ساختمانی و دریافت مشخصات فنی کفپوش و مشاوره بیشتر و همچنین مشاهده کاتالوگ طرح و رنگ از طریق پیامرسان واتساپ، روبیکا و یا ایتا با شماره 09121022495 مهندس صادقی در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *